Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2014

Η νοσταλγία του Οδυσσέα. Η νοσταλγία των παιδιών



 

Παλιά, όταν ήμουν μικρός, κάθε Κυριακή πήγαινα στον παππού μου και στη γιαγιά μου που μέναν στη Βέροια. Εκεί περνούσα ωραία. Η γιαγιά με τη μαμά ετοίμαζαν το φαγητό. Εγώ με τον παππού μου παίζαμε ποδόσφαιρο, μου έλεγε ιστορίες και μου έδινε χρήματα. Όταν πήγα στην Α' Δημοτικού δυστυχώς ο παππούς μου πέθανε.  Όλα αυτά τα χρόνια νοσταλγώ να τον δω, έστω και μία φορά, και ας γινόταν το τέλος του κόσμου. Και τώρα έχουμε στο σπίτι μια κολόνια και ένα πουκάμισο. Αυτά έχουν μια ξεχωριστή μυρωδιά και όταν τα μυρίζω θυμάμαι τον παππού μου

ΓΙΑΝΝΗΣ

Όταν πήγαμε μια μέρα με τη γιαγιά μου μια βόλτα στο χωριό, είδα ένα μικρό ρυάκι. Εκεί ήταν μια σκιά που καθίσαμε, επειδή ήταν καλοκαίρι, και εκεί πάει μια ώρα πίσω. Τότε κανείς δεν είχε ξυπνήσει. Καθώς ακολουθούσα το ρυάκι, είδα πολύχρωμες πέτρες και όταν γύρισα μάζεψα πολλές, για να έχω να θυμάμαι την πατρίδα μου.
Νοσταλγία νιώθω για τον παππού μου, για τους συγγενείς μου, για την πατρίδα μου, για το χωριό μου γενικά

ΕΝΤΙ α

Η νοσταλγία για τον Οδυσσέα ήταν η πατρίδα του, η γυναίκα του, ο Τηλέμαχος, αλλά πιο πολύ η πατρίδα του. Η νοσταλγία για εμένα είναι η πατρίδα μου, το χωριό μου, το σπίτι μου, όταν λείπω, τα ξαδέρφια μου, ο παππούς, η γιαγιά μου, αλλά πιο πολύ σαν τον Οδυσσέα η πατρίδα μου.
Νοσταλγία νιώθω για πολλά, για μερικές στιγμές που ήθελα να τις ξαναζήσω, για ένα παιχνίδι που ακόμα το φτιάχνω από ξύλα, εκεί στην πατρίδα μου και για το χωριό μου γενικά.
Όταν πήγαμε μια μέρα με τη γιαγιά μου στο χωριό βόλτα, είδα ένα μικρό ρυάκι που εκεί ήταν πρωί, κατά τις 7 η ώρα εδώ, γιατί εκεί πάει μια ώρα πίσω, τότε κανείς δεν είχε ξυπνήσει, και βλέπω μερικές πέτρες που ήταν πολλά χρώματα, καθώς ακολουθούσα το ρυάκι κι όταν γύρισα είχα μαζέψει πέτρες για να θυμάμαι την πατρίδα μου.
Την τελευταία φορά που πήγα, όταν γύρισα, έφυγα νύχτα και χωρίς να αποχαιρετίσω μερικά πρόσωπα

ΕΝΤΙ β

Για εμένα νοσταλγία σημαίνει να θέλω κάτι που να μην το έχω, όπως έναν άνθρωπο που έχει πεθάνει, έχει φύγει σε άλλη χώρα, έναν άνθρωπο που αγαπάω να θέλω τόσο πολύ να δω

ΔΗΜΗΤΡΑ

Η νοσταλγία του Οδυσσέα είναι να περπατήσει στης πατρικής του γης το χώμα, ας δει τον καπνό της Ιθάκης ψηλά στον ουρανό και ας πεθάνει. Νοσταλγία για εμένα είναι που πέθανε ο παππούς μου, αλλά ήμουν Α’ Δημοτικού και δεν τον θυμάμαι καλά. Ελπίζω πως στη Δεύτερη Παρουσία του Χριστού που θα αναστηθούν όλοι, θέλω να έρθει και να με αγκαλιάσει, έστω για τελευταία φορά

ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ

Ο Οδυσσέας νοσταλγεί τόσο πολύ την πατρίδα του, που έστω καπνό της ν’ ανεβαίνει λαχταρούσε να δει και ας πέθαινε. Με εντυπωσιάζει πολύ αυτό που νιώθει ο Οδυσσέας, επειδή είναι κάτι το τόσο δυνατό, το τόσο αληθινό. Νοσταλγία για εμένα σημαίνει κάτι παρόμοιο με αυτό του Οδυσσέα, ίσως λιγότερο δυνατό. Νοσταλγώ πολλά πράγματα, αμέτρητα

ΑΓΓΕΛΙΚΗ

Η νοσταλγία του Οδυσσέα ήταν για την επιστροφή στους δικούς του και για την πατρίδα. Εγώ νοσταλγώ το χωριό μου που κατεδαφίστηκε

ΓΙΩΡΓΟΣ

Ο Οδυσσέας νοσταλγεί να δει την πατρίδα του, έστω και τον καπνό της πατρίδας του να ανηφορίζει και ας πεθάνει, δηλαδή θέλει τόσο πολύ να δει την πατρίδα του που όταν τη δει ας πεθάνει. Νοσταλγία για μένα σημαίνει να θέλεις να δεις κάποιους και να μην μπορείς

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ο Οδυσσέας νοσταλγούσε να φτάσει σπίτι του. Για μένα νοσταλγία είναι ότι θέλω να δω για μια τελευταία φορά τη γιαγιά μου που πέθανε

ΘΕΜΗΣ

Νοσταλγία για εμένα είναι το σπίτι μου, γιατί εκεί μεγάλωσα

ΧΑΡΗΣ

Ο Οδυσσέας ένιωθε νοσταλγία για την οικογένειά του και κυρίως για την πατρίδα του (να δει καπνό ν΄ ανηφορίζει και απελπισμένος εύχεται το θάνατο). Νοσταλγία νιώθω για τον παππού μου τον Χρήστο που πέθανε

ΧΡΗΣΤΟΣ

Ο Οδυσσέας νοσταλγεί την πατρίδα του, όπως και εμείς κάποια άλλα πράγματα. Νοσταλγία σημαίνει να θέλεις να ξαναζήσεις κάτι, όπως σε έναν τόπο ή να ξαναδούμε κάποιο πρόσωπο. Εγώ νοσταλγώ τον παππού μου, ο οποίος έχει φύγει λόγω δουλειάς σε μια άλλη χώρα. Τώρα, όσο μπορούμε, τον επισκεπτόμαστε μία φορά τους δυο μήνες. Θα ήθελα πολύ ο παππούς μου να ξανάρθει εδώ, να τον δω, να τον αγκαλιάσω

ΜΗΝΑΣ

Ο Οδυσσέας νοσταλγεί την πατρίδα του, την οικογένειά του, τους δούλους και τις δούλες του, το γιο του, αντίθετα με εμένα που δεν νοσταλγώ κάτι ή κάποιον

ΓΙΑΝΝΗΣ

Νοσταλγία για εμένα σημαίνει επιθυμία, όταν δηλαδή επιθυμώ κάτι πάρα πολύ

ΣΩΤΗΡΙΑ

Νοσταλγία για μένα είναι να έχω τα απαραίτητα πράγματα για να ζήσω

ΔΕΣΠΟΙΝΑ

Πεθυμούσε τόσο πολύ την πατρίδα του που ήθελε να δει μονάχα καπνό από την πατρίδα του και να πεθάνει. Νοσταλγία λέξη σημαντική μόνο αν τη χρησιμοποιούμε σωστά

ΦΩΤΕΙΝΗ

Ο νόστος του Οδυσσέα είναι ότι επιθυμούσε την Ιθάκη και δεν μπορούσε να πάει σε αυτήν. Νόστος για εμένα σημαίνει κάτι που επιθυμώ και δεν μπορώ να το έχω

ΘΑΝΟΣ

Νοσταλγία σημαίνει να λαχταράς την πατρίδα σου που τόσο αγαπάς

ΝΙΚΟΣ

Για μένα νοσταλγία είναι όταν θέλω να παίξω ποδόσφαιρο και δεν με αφήνουν

ΚΑΤΕΡΙΝΑ

Ο Οδυσσέας ήθελε να δει καπνό από την πατρίδα του και να πεθάνει. Και εμείς όταν πεθάνει ένας δικός μας άνθρωπος, θέλουμε να τον αγκαλιάσουμε και να τον φιλήσουμε

ΤΑΣΟΣ

Για μένα νοσταλγία είναι η ελευθερία, η οικογένεια και η ειρήνη

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

Νοσταλγία για τον Οδυσσέα ήταν η ανάγκη του να επιστρέψει στην Ιθάκη με τους δικούς του. Για μένα νοσταλγία είναι ότι σκέφτομαι κάτι που πέρασε είτε ήταν οδυνηρό είτε ήταν χαρούμενο

ΙΟΡΔΑΝΗΣ α

Νοσταλγία είναι κάτι που σκεφτόμαστε από το παρελθόν και νιώθουμε βαθύ πόνο είτε γιατί ήταν πολύ οδυνηρό είτε γιατί ήταν πολύ όμορφο και πέρασε. Κάθε φθινόπωρο νοσταλγώ το ξέγνοιαστο καλοκαίρι που πέρασε

ΙΟΡΔΑΝΗΣ β

Ο Οδυσσέας νοσταλγούσε, θέλοντας αλλά μην μπορώντας να φτάσει στην πατρίδα του. Εγώ πιστεύω πως η νοσταλγία σημαίνει να προσπαθείς να κάνεις κάτι, αλλά να μην τα καταφέρνεις ή να μη γίνεται

ΓΙΑΝΝΗΣ

Νοσταλγία σημαίνει όταν θυμηθείς κάτι από παλιά και στεναχωριέσαι, όπως ο Οδυσσέας

ΣΙΜΟΣ

Νοσταλγία είναι για εμένα αυτός ο βαθύς πόνος που νιώθει κάποιος όταν θέλει να κάνει κάτι ή να δει κάτι και δεν μπορεί

ΜΑΙΡΗ

Για τον Οδυσσέα η νοσταλγία του ήταν σαν τελευταία επιθυμία, γιατί του έφτανε να δει καπνό από την πατρική του γη και ας πέθαινε. Για εμένα η νοσταλγία είναι σαν ένα κομμάτι του εαυτού μου να λείπει

ΣΟΦΙΑ

Η νοσταλγία κατά τη γνώμη μου είναι ένας πόνος στην καρδιά. Μια μελαγχολία και πιστεύω πως για να το αντέξει κάποιος αυτό πρέπει να είναι δυνατός

ΑΝΝΑ

Οι μαθητές της Α' Γυμνασίου του 3ου Γυμνασίου Πτολεμαϊδας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου